ارزیابی عوامل موثر بر خستگی آسفالت در راستای افزایش عمر روسازی آن با روش فازی


در حال بارگذاری
۳۱ فروردین ۱۳۹۷
pdf
20MB
215
208 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

بطور کلی روسازی های پس از گذشت چندین سال از بهره برداری (کمتر از عمر سرویس دهی)، به خرابی هایی از جمله انواع مختلف ترک ها دچار می شود. یکی از این خرابی ها که به طور معمول در روسازی راه ها مشاهده می شود، ترک های خستگی می باشند. برای تهیه مخلوط آسفالتی مقاوم در برابر بروز ترک های خستگی زودرس، آزمایش هایی پیشنهاد شده است که معمولاً انجام آنها نیاز به تجهیزات ویژه و صرف زمان طولانی دارد.

به همین دلیل محققین روابط متنوعی را برای پیش بینی عمر خستگی مخلوط های آسفالتی ارائه نموده اند. این روابط که عموماً دارای پارامتر های سهل الوصولی نمی باشند، برای شرایط خاص انجام آزمایش (نوع مصالح، دما و غیره) معتبر هستند ولی برای سایر شرایط باید اعتبار سنجی و صحت کاربرد آن ها مورد بررسی قرار گیرد.

در این تحقیق پس از بررسی مدل های مختلف پیش بینی عمر خستگی روسازی، به عوامل تاثیرگذار بر عمر خستگی روسازی پرداخته شد. برخی از این عوامل مربوط به شرایط آزمایشگاهی و محیطی و برخی دیگر به ساخت نمونه مربوط می شدند. پس از بررسی و شناخت این عوامل مرتبط سعی شد مدلی با استفاده از منطق فازی برای تخمین عمر خستگی مخلوط های آسفالتی در آزمایشگاه ارائه شود.

مدل ارائه شده شامل سه قسمت ورودی، موتور استنتاج و خروجی می باشد. در مرحله اول پنج متغیر بعنوان ورودی در نظر گرفته شدند که عبارتند از: دما، تنش، درصد قیر، درصد فضای خالی و نشانه درجه نفوذ. این عوامل با توجه به تاثیرگذاری بر عمر خستگی و اطلاعات موجود آزمایشگاهی در نظر گرفته شدند. برای هر یک از این متغیرها توابع عضویتی خاصی نیز در نظر گرفته شد که دامنه این توابع با توجه به شرایط آزمایشگاهی تعریف شدند.

در مرحله دوم متغیر خروجی به عنوان عمر خستگی تعریف شد. توابع عضویت مربوط به آن در دامنه ۶/۱ تا ۷ تعریف شد که نشان دهنده لگاریتم عمر خستگی است.

در مرحله سوم برای نتایج موتور استنتاج سیستم ۷۴۴ قانون که بصورت توصیفی هستند، نوشته شدند.

در نهایت نتایج حاصل از این روش با نتایج آزمایش های انجام گرفته شده در آزمایشگاه، مورد مقایسه و تجزیه تحلیل آماری قرار گرفتند.

کلمات کلیدی:

عمر خستگی، روسازی، فازی، سیستم فازی

فصل۱-تعریف مساله

۱-۱-تعریف مساله کلی

۲-۱-نیاز به مطالعه در مورد مساله

۳-۱-اثرات مهم مطالعه بر مساله

۴-۱-اهداف و فرضیات

۵-۱-دامنه اثر مساله در جامعه علمی و اجتماع

۶-۱-محدودیتها و چهارچوب پروژه

فصل ۲- کاوش در متون

۱-۲-مقدمه

۲-۲-طبقه بندی موضوع

۳-۲-یررسی مقالات

۱-۱-۳-۲-مدل های پیش بینی ترک خستگی

۲-۱-۳-۲-متغیرهای بارگذاری

۳-۱-۳-۲-متغیرهای محیطی و ترافیکی

۴-۱-۳-۲-نوع قیر

۵-۱-۳-۲-درصد قیر

۶-۱-۳-۲-درصد فیلر

۲-۳-۲-بررسی مقالات مربوط به سیستم فازی

۴-۲-بررسی تزها و پروژه ها

۱-۴-۲-بررسی تزها و پروژه های مربوط به خستگی روسازی

۱-۱-۴-۲-مدل های پیش بینی ترک خستگی

۲-۱-۴-۲-روش های طرح اختلاط مخلوط های آسفالتی

۳-۱-۴-۲-نوع تراکم

۴-۱-۴-۲-درصد فضای خالی

۵-۱-۴-۲-سنگ دانه

۲-۴-۲-بررسی تزها و پروژه های مربوط به سیستم فازی

۵-۲-بررسی کتاب

۱-۵-۲-بررسی کتاب های مربوط به خستگی روسازی

۱-۱-۵-۲-مدل های پیش بینی ترک خستگی

۲-۵-۲-بررسی کتاب های مربوط به سیستم فازی

۱-۲-۵-۲-سیستم های فازی کجا و چگونه استفاده می شوند؟

۲-۲-۵-۲-متغیرهای زبانی

۳-۲-۵-۲-استدلال تقریبی فازی

۴-۲-۵-۲-شناخت انواع سیستم های فازی

۶-۲-سوالات مطرح شده و یافته ها تا زمان حاضر

فصل ۳- روش تحقیق

۱-۳-روش بکارگرفته شده و دلایل آن

۲-۳-دستورالعمل جمع آوری اطلاعات

۳-۳-تعاریف، اختصارات و نشانه های ریاضی

۱-۳-۳-نظریه مجموعه ها

۲-۳-۳-تعریف تابع عضویت

۳-۳-۳-نمادگذاری

۴-۳-۳-برش آلفا

۵-۳-۳-عملگرهای مجموعه ای

۱-۵-۳-۳-اشتراک، اجتماع و متمم

۲-۵-۳-۳-استلزام

۴-۳-برنامه های کامپیوتری استفاده شده

۵-۳-ارائه مباحث ضروری علمی

۱-۵-۳-رابطه فازی

۲-۵-۳-ترکیب روابط فازی

۳-۵-۳-قاعده ترکیبی استنباط

۴-۵-۳- تعمیم قاعده ترکیبی استنباط

۵-۵-۳-استدلال تقریبی تشبیهی

۶-۵-۳-اینترپولاسیون ممدانی

۷-۵-۳-مدل سوگنو

۸-۵-۳-غیر فازی کننده

فصل ۴-جمع آوری اطلاعات

۱-۴-مقدمه

۲-۴-اطلاعات مورد نیاز برای ساخت مدل

۱-۲-۴-انتخاب ورودی ها

۱-۱-۲-۴-فازی شناختن دما

۲-۱-۲-۴- فازی شناختن تنش

۳-۱-۲-۴- فازی شناختن تراکم

۴-۱-۲-۴- فازی شناختن درصد قیر

۵-۱-۲-۴- فازی شناختن درجه نفوذ

۲-۲-۴-موتور استنتاج فازی

۳-۲-۴-روش های طراحی سیستم فازی

۴-۲-۴-تعدادقوانین

۵-۲-۴-کنترل سیستم فازی

فصل ۵- تحلیل اطلاعات و ارائه نتایج

۱-۵-تحلیل اطلاعات

۱-۱-۵-ساخت مدل توسط سیستم فازی

۱-۱-۱-۵-ورودی و خروجی ها و توابع عضویت آنها

۲-۱-۱-۵-تولید قاعده از روی زوج های ورودی و خروجی

۳-۱-۱-۵-نسبت دادن یک درجه به هر قاعده

۴-۱-۱-۵-پایگاه قواعد فازی

۵-۱-۱-۵-آزمون مک نمار

۲-۵-مطالعه موردی

۳-۵-نتیجه گیری در مورد کل تحقیق

۴-۵-کاربردهای علمی و تئوری

۵-۵-پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.