ارزیابی فنی و اقتصادی روکش راه های آسفالتی


در حال بارگذاری
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
15.7MB
169
289 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

یکی از ویژگی های مهم سیستم مدیریت روسازی آن است که هم توانایی تعیین وضعیت موجود شبکه روسازی را داشته باشد و هم قادر باشد وضعیت آتی آن را پیش بینی نماید. تعیین وضعیت روسازی راه به عنوان یکی از شاخص های مهم سیستم مدیریت نگهداری راه است که برای رسیدن به هدف هایی چون پیش بینی روند رشد خرابی ها، تعیین عمر مفید روسازی، فراهم آوردن شرایط برنامه ریزی برای نگهداری و بهسازی راه، تخمین بودجه مورد نیاز، تعیین اولویت های مورد نیاز، تعیین اولویت های عملیات تعمیر و نگهداری و … مورد نیاز است.

در این تحقیق مقدار و شدت گستردگی آسیب دیدگی های آسفالتی منتخبی از راه های استان سمنان ارزیابی و اندازه گیری شده است. سپس برای طرح بهسازی راههائی که شدت خرابی آن ها هنوز گسترش نیافته است ارزیابی فنی و اقتصادی انواع آسفالت های حفاظتی شامل: اندودهای آببندی بدون سنگدانه، سیل کت­ها، آسفالت های سطحی یک یا چندلایه ای، اسلاری سیل و روکش نازک آسفالت گرم صورت گرفته است.

ارزیابی محورهای منتخب با استفاده از روش PCI و تعیین نمره PCI آنها صورت گرفته است. ارزیابی فنی و اقتصادی آسفالتهای حفاظتی با استفاده از مدلهای تعیین هزینه صورت گرفته است.

با توجه به این که تا کنون استفاده از آسفالتهای حفاظتی در کشور بصورت گسترده زایج نبوده است، در نتیجه اطلاعات کافی و مناسبی از عمر خدمت دهی آنها در دسترس نبود، لذا عمرخدمت دهی انواع آسفالتهای حفاظتی بر اساس اقدامات صورت گرفته در سایر کشورها می باشد، با توجه به عدم هماهنگی و همخوانی بین نتایج و واقعیت عمر آسفالتهای حفاظتی در نقاط مختلف و تحت شرایط متفاوت میانگین عمر خدمت دهی، آسفالتهای حفاظتی بر حسب شرایط منطقه متفاوت ملاک ارزیابی قرار گرفته است.

در ادامه آسفالتهای حفاظتی براساس میانگین عمرخدمت دهی و افزایش هزینه اجراء آنها تفکیک شده اند. جدول مذکور شامل شش گروه می باشد که اساس طبقه بندی آن هزینه های اجرائی آسفالتهای حفاظتی است.

در انتها پارامترهای مختلفی همچون نوع و شدت خرابی ها، شرایط آب و هوایی، هزینه های تهیه و اجراء، نوع روسازی موجود، نوع و شدت ترافیک عبوری، طول عمر و ضریب اصطکاک روسازی انواع آسفالتهای حفاظتی بصورت مبسوط آورده شده است.

در انتخاب هر یک از راهکارهای ارائه شده به منظور ترمیم و بهسازی روسازی بایستی به پارامترهای شرایط اجراء، نحوه ی اجرا و تجربه پیمانکار در اجراء هر روش دقت شود. به طوریکه در صورت عدم وجود تفاوت چشمگیر بین هزینه های سالیانه روشهای متفاوت، روشی که پیمانکار در آن تجربه ی مناسب داشته باشد، می تواند از نطر اقتصادی در بلند مدت مفیدتر باشد.

در انتها، با توجه به مطالب ذکر شده، نحوه ی تعیین روش مناسب ترمیم و بهسازی یک روسازی به صورت فلوچارت آورده شده است.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.