برآورد زمان تاخیر وطول صف وسائل نقلیه ناشی از عملیات اجرایی در راهها


در حال بارگذاری
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
2.25MB
383
224 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

تراکم ترافیک در مناطق عملیات اجرایی باعث اثراتی از قبیل افزایش زمان تلف شده استفاد ه کنندگان از راه، افزایش مصرف سوخت، افزایش ریسک تصادفات در منطقه کاری و افزایش هزینه های حمل ونقل می شود.تاخیردر منطقه عملیات اجرایی شامل تاخیر قبل از رسیدن به منطقه کاری دراثرکاهش سرعت وسایل نقلیه و تشکیل صف، در هنگام عبور از منطقه کاری به علت کاهش سرعت و بعد از خروج از منطقه کاری ناشی از بازگشت به سرعت راه می باشد.

جهت شبیه سازی منطقه عملیات اجرایی از نرم افزار AIMSUN استفاده شده است وبه منظور کالیبراسیون نرم افزار از روش الگوریتم ژنتیک و شبکه های عصبی مصنوعی با توجه به سرعت زیاد ودقت آنها استفاده شده است. پس ازآنالیز حساسیت مشخص گردید که پارامترهای موثرجهت کالیبراسیون نرم افزار AIMSUN درشبیه سازی منطقه عملیات اجرایی شامل درصدسبقت گرفتن ، گام زمانی شبیه سازی، حداکثر سرعت مطلوب،حداکثر نرخ شتاب مثبت،نرخ شتاب منفی نرمال و حداکثر سرعت در ناحیه اول و دوم می باشند.

در این تحقیق نتایج نشان می دهد که تاخیر کل در منطقه عملیات اجرایی به حجم ورودی وسائل نقلیه ،درصد وسائل نقلیه سنگین،طول منطقه عملیات اجرایی وشیب راه بستگی دارد و طول صف به صورت تابعی از حجم ورودی وسائل نقلیه و درصد وسائل نقلیه سنگین می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.