بررسی الگوهای کارآمد طراحی بسته‌بندی در تقویت هویت بصری برند


در حال بارگذاری
۷ بهمن ۱۳۹۶
Doc
12MB
175
91 بازدید
۱۲۵۰۰ تومان
خرید

امروزه و در این محیط رقابتی، برندسازی برای سازمان­ها تبدیل به یک روش مفید و ابزاری برای ارتباط با مشتریان شده است. این وسیله ارتباطی در ایجاد پیوستگی (روابط پیوسته)، ارزش­ها­ و تمایز برای شرکت در بلندمدت دارای مزیت­های راهبردی است. هویت بصری برند شامل پنج عنصر اصلی نام، لوگو، تایپوگرافی، رنگ و اسلوگان است که برای ایجاد هویت قابل‌تشخیص برای یک سازمان از طریق انتقال یک تصویر مطلوب به کار می‌رود. با توجه به اینکه بسته­بندی نیز یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی شرکت با مخاطبین به شمار می‌رود، مسئله اصلی، بررسی این موضوع است که عناصر مهم طراحی بسته­بندی در تقویت هویت بصری برند چه تأثیری دارد؟

هدف این پژوهش بررسی ظرفیت­ها و الگوهای کارآمد طراحی بسته­بندی در تقویت هویت بصری برند است. با توجه به محدودیت­های زمانی و گستردگی دامنه تحقیق، عناصر و خصوصیات هویت بصری و بسته‌بندی ۱۰ برند معروف و برتر فعال در سطح جهانی انتخاب و موردبررسی قرار گرفتند. برای بررسی این مورد از روش تحقیق کیفی همراه با بررسی چندمورد استفاده‌شده است. داده‌ها و اطلاعات موردنیاز، به روش کتابخانه­ای گردآوری و مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته است. نتایج تحقیق بیانگر این امر است که طراحی بسته­بندی و هویت بصری دارای ارتباط تنگاتنگ و ذاتی هستند. بسته­بندی یک ابزار ارتباطی بسیار قوی است و می­تواند به‌عنوان محلی برای ارائه تعدادی از سایر عناصر هویت بصری نیز باشد. لذا در کنار داشتن سایر مزیت­ها و کارکردهای بسته‌بندی، توسعه و بهبود هرکدام از عناصر بسته بندی می تواند منجر به بهبود هویت بصری برند شود. همچنین در فرآیند یکپارچه‌سازی طراحی بسته‌بندی با هویت بصری برند رنگ، لوگوتایپ، لوگو، تصویرسازی، اندازه و شکل، ترکیب‌بندی از مهم‌ترین عناصر بسته‌بندی است. از نتایج تحقیق برای طراحی مجدد برند و عناصر بسته­بندی برند گلشن (پروژه عملی) استفاده‌شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.