بررسی جایگزینی آسفالت رنگی با آسفالت معمولی


در حال بارگذاری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
6.72MB
260
207 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

آسفالت رنگی از جمله طرح های نو و جدیدی است که تنها در سال های اخیر در کشورهای پیشرفته صنعتی جهان مانند انگلستان، ژاپن و استرالیا … به منظور بهره مند شدن از فواید و مزایای آن، در مقیاس کوچک و فانتزی مورد استفاده قرار گرفته است که البته دانش و تکنولوژی تولید این علم را همچنان در انحصار برخی از شرکت های بزرگ کشورشان قرار می دهند و از انتشار آن به سایر کشورها به دلیل مقاصد سیاسی، اقتصادی و … ممانعت بعمل می آورند. پایان نامه حاضر بعنوان اولین و جدیدترین طرح در قالب جایگزینی آسفالت رنگی با آسفالت معمولی در ایران مورد ارزیابی، تحقیق و مطالعه قرار گرفت و نتایج بررسی های حاصله موید این حقیقت است.

به دلیل وجود معادن مصالح سنگی رنگی زیاد مانند معادن سنگی رنگی آذرشهر آذربایجان شرقی، قم و … و همچنین تولید و تهیه قیر رنگی که مراحل آن در پایان نامه حاضر ارائه شده است اجرای آسفالت رنگی در کشورمان امکان پذیر است. با توجه به بررسی ها و برآوردهای اولیه، آسفالت رنگی از نوع casth به دلیل اینکه بستری مستحکم توسط آسفالت معمولی دارد از لحاظ اقتصادی نیز قابل جایگزینی با آسفالت معمولی می باشد.

این در حالی است که اجرای طرح حاضر نیز به نسبت آسفالت معمولی دارای فواید و مزایای متعدد ذیل نیز می باشد که عبارتند از : تفکیک کاربردها در بخش های مختلف مانند تفکیک مسیرهای عابر پیاده، اتوبوس ها و دوچرخه ها، ایجاد فضای زیبا و دل انگیز مطابق یا متضاد با رنگهای محیط، کاهش میزان سرخوردگی سطح جاده ها و افزایش اصطکاک که مجموعاً موجب ارتقاء ضریب ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات جاده ای می شود، قابلیت هشدار دهندگی از رنگهای بکارگرفته در آسفالت رنگی در مسیرهای حادثه خیز و خطرناک مانند مناطق مسکونی، مناطق مستعد سرخوردگی، پیچهای خطرناک و … کاربرد آسفالت رنگی در شرایط خاص مانند بروز جنگ به منظور ایجاد مناطق حساس همرنگ با محیط طبیعی در قالب دفاع غیر عامل، بکارگیری آسفالت رنگی در محیط های کم نور و مه آلود و یا در ساعات شب و … از جمله فواید و مزایای طرح حاضر می باشند.

همچنین به منظور اثبات مرقون به صرفه بودن اجرای طرح و برآورد هزینه های تولید آسفالت رنگی در ایران، در ۹ شرایط مختلف زمین ساختی ۴ نوع آسفالت مورد نظر (CAST ,CMA ,CASTH ,HMA) را طراحی و با استفاده از فهرست بهای راه و باند ۸۶ برآورد کرده تا قیمت تمام شده آسفالت های مورد نظر در میزان واحد بدست آید. براساس نتایج حاصله به دلیل اینکه قیمت تمام شده آسفالت رنگی casth (آسفالت رنگی با بستر آسفالت معمولی) ارزان تر از آسفالت های دیگر می باشد و با توجه به وجود آسفالتهای معمولی در نقاط مختلف کشور و به دلیل وجود معادن سنگی رنگی زیاد و امکان تولید قیر رنگی در کشورمان، قابلیت جایگزینی آسفالت رنگی با آسفالت معمولی وجود دارد.

در پایان نیز به منظور اجرای سریع و کاهش هزینه های تولید این آسفالت در مقیاس گسترده در بخشهای مختلف، موارد ذیل پیشنهاد شده است که عبارتند از : ارائه واحد درسی مخصوص به علم مورد نظر در مراکز آموزش عالی، احداث آزمایشگاه تحقیقاتی و مطالعاتی مجهز به منظور افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید آسفالت رنگی مرغوب، استفاده از تخصص مهندسین معدن در اکتشاف معادن و مصالح سنگی رنگی در اقصی نقاط کشور و همچنین شیمیدانان در تولید انواع قیر رنگی، تدوین برنامه های آموزشی توسط رسانه های محلی مانند صدا و سیما، مطبوعات و … به منظور آشنایی با انواع رنگ های بکار گرفته شده در آسفالت رنگی و کاربردی کردن آنها در بخشهای مختلف، شناسایی نقاط حساس و پر حادثه مسیرهای جاده ای توسط سازمانهای ذیربط و اجرای اولیه طرح فوق در این مناطق و…

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.