بررسی رفتار ترافیکی ناحیه weaving با استفاده از شبیه سازی


در حال بارگذاری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
2.37MB
247
170 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

ناحیه تداخلی از برخورد دو یا چند جریان ترافیکی که در حال عبور از بزرگراه هستند به وجود می آید. با توجه به بروز تاخیرات وجود برخورد در این ناحیه از مشکلات آن می باشد. جهت برطرف ساختن این مشکلات نیاز است تا با ابزارهای مدل سازی ترافیکی بهین هترین طرح را جهت کاهش تاخیرات و برخوردها ارایه نمود. در این مطالعه هدف ، تحلیل و مقایسه روش HCM و FRESIM جهت مدل سازی ناحیه تداخل ی بوسیله نرم افزار شبیه سازی FRESIM می باشد. ابتدا با بررسی های اولیه آیین نامه ها HCM و DUTCH مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مقایسه های صورت گرفته آیین نامه HCM برای سناریوهای مختلف انتخاب شد و سناریوهای مختلف ناحیه تداخلی برای آن اجرا گردید .

از سوی دیگر با شناخت پارامترهای پرداخت نرم افزار FRESIM ناحیه تداخلی با استفاده از این نرم افزار مدل سازی و کالیبره گردید . آنگاه با مقایسه نتایج حاصل از آن با نتایج حاصل از HCM نتیجه گیری شد که این نرم افزار قابلیت محاسبه تاخیرات در بالادست و پایین دست ناحیه تداخلی را که از ضعف های HCM می باشد داراست .

از سوی دیگر این نرم افزار با استفاده از مدل های دنباله روی وسایل نقلیه و تغییر باند وسایل نقلیه علاوه بر مد ل سازی طرح هندسی، توان مدل کردن رفتار رانندگان نواحی مختلف را داراست . در ادامه پیشنهاد می شود که برای سناریوهای م ختلف و با استفاده از نرم افزارهای متنوع این فرآیند ادامه یابد تا بتوان به مدل جامعی جهت حصول مشخصات جریان ترافیکی در ناحیه تداخلی دست یافت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.