بررسی اثر طرح هندسی بر روی ایمنی و پیش بینی تصادفات با نرم افزار IHSDM در راههای دو خطه برون شهری


در حال بارگذاری
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
27.5MB
268
252 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

راه ومحیط اطراف آن به عنوان فاکتوری مهم در تعامل با انسان ووسیله نقلیه همواره در جهت افزایش ایمنی راهها مورد بررسی قرار گرفته است، لذا در همین راستا تحقیقات فراوانی در زمینه نقش پارامترهای طرح هندسی بر میزان تصادفات انجام شده است. در این تحقیق با معرفی یکی از کاملترین مدلهای پیش بینی تصادفات که توسط محققان وزارت راه کشور آمریکا تهیه شده است و در نرم افزار IHSDM مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیر پارامترهای طرح هندسی بر میزان تصادفات مورد مطالعه قرار می گیرد.

در این مدل مقدار تصادفات در قوسهای افقی که سهم بسیاری از تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند، پیش بینی می­شود. ملاک پیش بینی در این مدل پارامترهایی مانند عرض راه، عرض شانه راه،شعاع قوس، شیب طولی، تراکم دسترسی های محلی و … می باشد، در واقع محل قرارگیری قوس مورد توجه قرار نگرفته است.

برای از بین بردن این نقص و اعمال شرایط راه قبل از قوس، پارامتر جدید اختلاف بین دو سرعت در قوس و سرعت در مقطع قبل قوس در نظر گرفته می شود، با اضافه کردن این قسمت به مدل وبا توجه به مطالعه موردی در محور کرج-چالوس گامی مهمی در جهت اصلاح مدل برداشته شده است، برای اثبات این موضوع نتایج تطابق مدل با واقعیت قبل و بعد اصلاح با توجه به آمار تصادفات در این محور ارائه شده است. در ادامه برای بررسی اثر طرح هندسی بر میزان، شدت و نوع تصادفات از سایر مدلهای موجود در نرم افزار نیز استفاده شده است. و میزان تطابق نتایج با واقعیت (آمار) مورد بررسی قرار گرفته است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.