بررسی میزان بهره مندی و رضایت از رسانه های ارتباط جمعی در بین دانشجویان دانشگاه های شهر تهران


در حال بارگذاری
۸ بهمن ۱۳۹۶
Doc
3MB
259
258 بازدید
۱۲۵۰۰ تومان
خرید

شناخت مخاطبان پیام ها، علایق و توقعات آنان یکی از مهم ترین مسائل ارتباطات جمعی به شمار می رود. این موضوع نه تنها از لحاظ جامعه شناسی اهمیت دارد بلکه در اداره وسایل ارتباط جمعی و پیش بینی آینده آن نیز نقش مهمی ایفا می کند.

از آنجا که به نظر می رسد نقش دانشجویان در روند توسعه فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده است، باید مطالعات دقیقی روی آنها و شناخت مطالباتشان داشته باشیم؛ چه اگر از این امر مهم غافل شویم ناگهان قشر انبوهی از آنان نسبت به وسایل ارتباط جمعی احساس بی تفاوتی و زدگی پیدا می کنند. عدم توجه به واقعیت های بهره مندی و رضامندی از رسانه ها، نیازهای مخاطبان باعث می شود رسانه های جمعی به خطا روند و از اهداف خود منحرف شود. این تحقیق به منظور بررسی میزان بهره مندی و رضایت دانشجویان دانشگاه های شهر تهران از رسانه های جمعی مختلف از نوع توصیفی پس از وقوع و روش آن کمی و میدانی و بر اساس الگوی پیمایشی صورت گرفته است. همچنین ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کل دانشجویان دانشگاه های سراسری و آزاد شهر تهران در حدود ۲۵۰ هزار نفر و حجم نمونه آن ۵۵۰ نفر، که روش نمونه گیری آن تصادفی سهمیه ای است.

بر اساس پژوهش حاضر، در میان رسانه های ارتباط جمعی بیشترین میزان استفاده دانشجویان از اینترنت و به دلیل کسب اخبار روز دنیا است. همچنین آنان کمترین استفاده را از رادیوهای خارجی و داخلی دارند. بیشترین میزان رضایت پاسخگویان نیز از اینترنت است. آنان همچنین اینترنت را برای پر کردن اوقات فراغت، سرگرم شدن، افزایش آگاهی و آموختن مباحث مختلف بر سایر رسانه ها ترجیح می دهند. کمترین میزان رضایت آنان نیز مربوط به تلویزیون داخلی به دلیل نداشتن اعتماد به محتوا و منابع آن و همچنین عدم همخوانی برنامه های تلویزیون با دیدگاه های شان است. در حالیکه تلویزیون های خارجی از نظر پاسخگویان مناسب ترین رسانه برای کسب اخبار است. آنان معتقدند اعتبار خبری این تلویزیون ها از دیگر رسانه ها بیشتر است و بدین دلیل بیشترین میزان اعتماد از لحاظ خبری را در میان تمام وسایل ارتباطی به تلویزیون های خارجی دارند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.