بررسی و مقایسه شیوه های ارزیابی روسازی راه در مدیریت و نگهداری راه ها


در حال بارگذاری
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
18.3MB
223
248 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

بدیهی است روسازی به مرور زمان و با توجه به نحوه ی بهره برداری ، حجم ترافیک ، شرایط اقلیمی منطقه ای که راه از آن عبور میکند و مشخصات اولیه اجرایی به تدریج فرسوده و خرابی در آنها پدید میگردد. باید توجه داشت وسعت و شدت این خرابی ها علاوه بر عوامل مذکور تابعی از زمان و نحوه ی اتخاذ گزینه های ترمیم و نگهداری نیز می باشد. عدم مرمت به موقع و مناسب با توجه به وضعیت حاضر روسازی باعث اضمحلال زودهنگام روسازی ها می گردد که این عامل افزایش شدید هزینه های ترمیم و نگهداری ، هزینه های استهلاک وسائط نقلیه و …را در پی خواهد داشت.

ترمیم و نگهداری روسازی ها به منظور حفظ نحوه ی خدمت رسانی راه ها در سطح مطلوب با توجه به محدودیت های بودجه اختصاص یافته از جمله مهمترین چالش های کنونی مراجع مسئول محسوب می گردد. به منظور رسیدن به نتیجه مطلوب تر و مقرون به صرفه تر و امکان حفظ کل شبکه راه در سطح مناسب، تعمیر و مرمت روسازی ها باید بر اساس یک روش سیستماتیک که ارزیابی دقیق وضعیت فعلی روسازی و پیش بینی وضعیت آن در آینده را مبسر می سازد انجام شود. اطلاعات حاصل از ارزیابی روسازی از آنجایی که به منظور تخمین صحیح و به هنگام گزینه  های ترمیم و نگهداری ، اولویت بندی پروژه ها ، نحوه ی عملکرد تعمیرهای پیشین و … نیز بکار میروند از اهمیت بسزایی در سیستم مدیریت روسازی برخوردار می باشند.

در حالی که تا کنون روش ها و مدلهای متفاوتی از سوی مراجع مختلف به منظور ارزیابی وضعیت روسازی ارائه شده است، تا کنون در ایران کمبود اطلاعات در این زمینه منجر به عدم ارائه یک روش واحد و مناسب با توجه به شرایط ایران شده است لکن ارزیابی سنتی روسازی موجب افزایش شدید هزینه ها شده است و این در حالی است که وضعیت نهایی کل شبکه در حد مطلوب نمی باشد.

با توجه به مطالب مذکور در این راستا شناسایی انواع روش های ارزیابی روسازی و نحوه ی ارائه ی شاخص ، نحوه ی لحاظ نمودن انواع خرابی ها ، روش های برداشت اطلاعات از وضعیت روسازی وچگونگی بکارگیری نتایج در سیستم مدیریت روسازی در مراجع مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در ادامه با توجه به روش های متداول ارزیابی روسازی با معیار خرابی های سطحی و با توجه به شرایط ایران روش پیشنهادی برای ارزیابی روسازی ارائه شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.