تأثیر تکنیک‌های شفاهی و بصری در یادگیری لغت بر روی دانش آموزان ایرانی


در حال بارگذاری
۱۴ دی ۱۳۹۶
doc
301KB
114
126 بازدید
۱۲۵۰۰ تومان
خرید

has been added to your cart!

have been added to your cart!

این تحقیق با هدف دانستن تاثیر تکنیک‌های شفاهی، بصری و ترکیب اینها در یادگیری لغت بین دانش آموزان سیروان انجام شده است.  شرکت کنندگان در این مطالعه   ۶۰  نفر پسر که زبان بومی آنها کردی و فارسی بوده و میانگین سنی آنها بین ۱۵ تا ۱۷ سال بوده است. میزان اشنایی شرکت کنندگان با زبان انگلیسی در سطح متوسط بوده است. برای داشتن گروه‌های همسان به نمرات سال گذشته نگاه شده است که نمرات آنها بین ۱۲ تا ۱۷ است. افراد انتخاب شده را از بین ۷ کلاس انتخاب کردیم و آنها را به سه گروه ۲۰ نفری تقسیم کردیم، گروه ۱، ۲ و ۳. لغات در گروه‌های آزمایشی چنین یاد داده شد: گروه ۱) بصری (تصاویر عکس .فلش کارت) گروه ۲ (واژه های مترادف و مثال‌ها) و برای گروه سوم تکنیک‌های شفاهی و بصری به صورت مکمل برای نشان دادن معنای لغت استفاده می‌شدند. درطول ده جلسه ۷۰ لغت به هرسه گروه تعلیم داده شد. نتایج به دست آمده از روش ANOVA نشان داد که تکنیک‌های شفاهی لغات بیشتری نسبت به تکنیک‌های بصری یاد می‌دهند و ترکیب تکنیک‌ها با هم که بر روی گروه ۳ انجام شد تاثیر بیشتری در یادگیری لغت داشت. از مطالعه حاضر، این نتیجه حاصل شد که معلمان نمی‌توانند فقط به تکنیک‌های شفاهی اعتماد کنند بلکه باید با استفاده از سایر تکنیک‌ها لغات بیشتری را یاد بدهند. نتیجه‌ای که از این مطالعه به دست آمد می‌تواند برای آموزش و پرورش و سایر برنامه‌های آموزشی مفید باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.