رابطه بین شعاع سفتی نسبی و شعاع نسبی و شعاع تایر اتوموبیل و کاربرد آن در کاهش خرابی های ناشی از بارگذاری در روسازی های صلب


در حال بارگذاری
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
pdf
5.42MB
197
208 بازدید
۱۷۵۰۰ تومان
خرید

این تحقیق رابطه بین شعاع سفتی و شعاع چرخ اتومبیل را بررسی می کند روابط ارائه شده بر اساس نظریه وسترگارد و روابط پایه ای بدست آمده اند. پارامترهای مربوط به تایر بر اساس مشخصات واقعی بدست آمده است. در نهایت روابط ارائه شده نشان می دهند که با افزایش تماس، شعاع سفتی نسبی افزایش می یابد و همچنین برای شعاع چرخ اتومبیل ها (شعاع تایر ها) افزایش شعاع، افزایش پهنا و سطح تماس را بدنبال دارد و تلفیق این روابط نشانگر افزایششعاع اتومبیل با توجه به اهمیت  کاربرد شعاع سفتی نسبی در روسازیهای صلب است.

همواره این سوال پیش می آید که رابطه بین شعاع چرخ عبوری از روی روسازی با شعاع سفتی نسبی چه تغییری می کند. این تحقیق با توجه به روابط ریاضی، چگونگی تغییرات دو پارامتر مذکور (شعاع چرخ و شعاع سفتی نسبی) انجام شده است. روابط ارائه شده درمورد افت و خیز در روسازه های صلب بر اساس روابط پایه ای بوده که توسط وسترگارد و تموشینکو ارائه شده است.

در خصوص ارتباط شعاع چرخ و فشار باد و فشار بار وارده استانداردETRO و همچنین تولیدات واقعی کارخانجاتی چون Micheline و Good year و … استفاده شده است. قسمت دوم این تحقیق رابطه بین ابعاد تایر (ارتفاع، عرض و قطر) را با مقدار خرابی حاصله از تاثیر آنها بر روسازه های صلب بررسی می کند. روابط ارائه شده بر اساس تئوری های وسترگارد و مشخصات اولیه تایرها بدست آمده اند. این تحقیق نشان می دهد که چگونه با افزایش قطر یا عرض تایر به مقدار مشخصی، خرابی در قشر رویه راه ها کمتر می گردد و پیشنهاد می شود که با تغییر ابعاد تایر مقدار خرابی در سواره روهای صلب کاهش داده شود.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید یا فایل دانلود شده مغایر با عنوان پایان نامه خریداری شده بود اینجا کلیک کنید و مورد را از طریق فرم مغایرت اطلاع دهید تا رفع اشکال گردد.